2020 yılının 10. 2.lig ve 3.Lig Hakem ve Gözlemci ücretlerine %10 oranında zam yapılmıştı.
Ayrıca, profesyonel sözleşme imzalanmayan Üst Klasman Hakemleri ve Üst Klasman Yardımcı Hakemleri ile Kadın FIFA Hakemleri ve Kadın FIFA Yardımcı Hakemlerine ödenen aylık antrenman ücretlerinin artırılması konusu görüşülmüş olup ve Hakemler için 2500 TL, Yardımcı Hakemler için 2000 TL olacak şekilde artırılmasına TFF Yönetim Kurulu tarafından karar verilmişti.
Bölgesel ve Amatör liglerde görev yapacak Hakem ve Gözlemcilerimizin zam oranları da liglerin henüz başlamadığından dolayı kesinlik kazanmamıştı.


BU SÜREÇ ÇİLE ÇEKTİRİYOR!
MHK, acilen tazminat, ulaşım ve harcırahlarını masaya yatırması lazım.
Pandemiden dolayı hakem ve gözlemciler müsabakalara araçlarıyla gidiyorlar. Otobüsler sıkıcı ve covit-19 riski olduğu için tercih edilmiyor.
Hafta arası da maçlar oynanıyor. İşyerinden 2-3 günlüğüne izin al. Aracınla git ve üstüne üstlük bir de cebinden ver. Hakemlik sadece üst klasmandan ibaret değil.
En büyük yanlış şurada: Geliş- gidiş 500 km olan bir mesafe için sadece gidiş yanı 250 km parası ödeniyor. Bu büyük bir haksızlık değil mi?.
İstanbul’a otobüsle veya uçakla gelen hakemler Esenlerden Silivri’ye gidiyor. Yöneticilere sormak lazım Esenler’den Silivri’ye nasıl gidilir?
Muğla’dan Bodrum’a nasıl gidilir? Kaç paraya gidilir?
Antalya’dan Alanya’ya nasıl gitmeli? Kaça gitmeli.
Bu hakemlere sadece Antalya parası ödeniyor. Bu hakem ve gözlemcilere aynı zamanda da temsilcilere yazık değil mi?
Hesap ettiğimizde km başı 25 kuruşluk yakıt parası veriliyor.
Allah aşkına şimdilerde 25 kuruşluk yakan araç mı kaldı?
Ancak bu para motosiklet yakıtına yeter?
Ankara’dan İstabul’a giden bir hakem yada gözlemci Ankara- İst otobüs rayiç bedeli olarak 90 lira yol parası almaktadır.
Biliyoruz ki herkes kendi aracıyla gidiyor. 1000 gidiş - geliş km’ lik bir yolun yakıt ücreti otobüs parasının 2 katı tutuyor.
Eğer otobana girmişse 50 gidiş 50 geliş civarı ödeme yap. Yani 200 lira al 500 lira harca.
İstanbul – İzmir yolu daha da kötü. Yol parasını üçe katlıyor.
Osmangazi Köprüsü- geçerek İzmir otobanına girmişseniz vay halinize.. Harcırah ve tazminatta gitti.
Gelelim konaklamaya..
Eskiden hakemlere lüks yerlerde konaklayın. Siz “ADALETİ TEMSİL EDEN BİRİMİN
TEMSİLCİLERİSİNİZ” diyorlardı.
Şimdilerdehakemler “ADALETİ “ temsil etmiyorlar mı?
Hakemlerde ilin en üst düzey yıldızlı otellerinde kalıyorlardı. Şimdilerde misafirhaneler yada
ucuz kaldığı oteller tercih edilmeye başlandı.
Bu camiaya yakışmıyor. Derhal masaya yatırılmalı. Zamanı mı demeyin. Tam zamanı..
Acilen harcırah güncellenmesi yapılması lazım.
Vermeden almak Allaha mahsustur. Hakeme hak ettiğini vereceksin ondan sonra isteyeceksin.
Bir de hakem ücretleri 1-2 ay geriden geliyor. Bu da Allah’tan revamı?
2017 Ekimden sonra harcırah güncellemesi yapılmadı.
TFF Mali işler ve çalışalar gününde maaşlarını tık diye alırken hakemlerin ücretleri teri
kuruduktan sonra arkadan gönderiliyor.
Bir de Hakem İşleri bilgi işleminde çalışanlar şehirlerarası km uzaklıklarını güncel hale
getirmeleri lazım.
Bu da bizim meşhur ve vazgeçilemeyen Hakem İşleri müdürüne kalıyor.
Acaba bu konuda kılını kıpırdatır mı?
Sanmıyoruz. O maaşını dakikasında alıyor nasıl olsa..!
Ama gene de biz görevimizi yapalım.
Bir sözümüzde MHK’ya Hakem ve gözlemcileri 250 km’ye 2 yevmiye, 249 km ise tek yevmiye.
1 km fark ile görevliler tek yevmiye almaktadırlar.
Trafikte bile hız sınırını aştığın zaman yüzde 10 devreye giriyor.
Hız sınırı ihlallerinde cezalar ihlalin derecesine göre verilir. Ceza kesilmesi için hız sınırının
%10'dan fazla ihlal edilmesi gerekir.
Siz de böyle bir sınır tespiti yapın ve camiayı mağdur etmeyin
Aynı uygulamaya sizlerde maruz kalırsanız zorunuza gider mi gitmez mi?
MHK’YA KM ÖNERİMİZ ŞÖYLE:
250 km yerine 200 km 1 günlük,
200-400k km arası 2 günlük,
400-600 km üç günlük,
600 km üstü ise 4 günlük harcırah verilmeli.
Hadi bakalım camianın yöneticileri gösterin camianın yanında olduğunuzu..